wycieczka Poznań002

Piękna jesienna pogoda sprzyja wyjazdom i zwiedzaniu ciekawych miejsc, dlatego 29 września uczniowie klasy 8a wzięli udział w jednodniowej wycieczce do Poznania.

Pobyt w stolicy Wielkopolski rozpoczęliśmy od relaksu w jednym z największych kompleksów wodnych w Polsce – Termach Maltańskich. Następnie udaliśmy się do Poznańskiego Nowego Zoo. Po pysznym obiedzie w barze „Miś”, wędrując z przewodnikiem po leśnych alejkach, mogliśmy połączyć wiedzę teoretyczną z obserwacją zwierząt z całego świata. Następnym punktem wycieczki było słynne Rogalowe Muzeum, które wzbudziło szczególne emocje. Muzeum mieści się w zabytkowej, 500-letniej kamienicy, jednej z najlepiej zachowanych w Starym Rynku. Podczas warsztatów usłyszeliśmy legendę o powstaniu rogali, poznaliśmy kulturę i specyfikę Poznania, mieliśmy też okazję podszlifować gwarę poznańską oraz ze smakiem skosztować pysznych rogali. Po otrzymaniu Certyfikatu Rogalowego Czeladnika, w wesołym nastroju, udaliśmy się w podróż powrotną. Wróciliśmy późnym wieczorem, zmęczeni, ale szczęśliwi i pełni pozytywnych wrażeń.