Trzy miesiące temu klasa 5a rozpoczęła na lekcjach języka polskiego pracę nad projektem edukacyjnym ,,Z mitologią za pan brat". Miał on na celu przede wszystkim utrwalenie i pogłębienie znajomości mitów greckich, jak również przybliżenie zwyczajów Hellenów i poszerzenie wiedzy uczniów na ten temat. Te przygotowania miały swój finał podczas lekcji otwartej, na którą zaproszono również rodziców. Jak przebiegał finał ? Przekonajcie się sami.

 

            Na początku naszej przygody zostaliśmy podzieleni na grupy. Następnie otrzymaliśmy zadania do wykonania. Były one ciekawe, lecz trudne. Organizowaliśmy spotkania, na których opracowywaliśmy te zagadnienia. Za jedne z trudniejszych uważam pierwsze z nich, polegające na wykonaniu drzewa genealogicznego bogów greckich. Nie inaczej było z przestrzennym modelem atrybutu boga greckiego - patrona grupy. Równie trudne okazało się nauczenie się pracy i współpracy w grupie.

            Lecz chyba najbardziej natrudziliśmy się nad scenką mitologiczną, w której musieliśmy wystąpić jako bogowie greccy w przygotowanych przez nas skeczach. Trzeba było opracować stroje, muzykę, scenariusz, nauczyć się roli itp. Czas leciał nieubłaganie.

            I w końcu nadszedł długo wyczekiwany finał konkursu. Wszyscy się stresowali . Usiedliśmy do stołów w trzech grupach: Hefajstosa, Artemidy i Ateny. Rozpoczęliśmy turniej. Zadania sprawdzały naszą wiedzę z całej mitologii greckiej. Były wśród nich m.in.: quiz z wiedzy (1 z 36), pisanie zaproszenia, uzupełnianka frazeologiczna oraz zgadywanka typu "Prawda czy fałsz?" . Dobrze szło niemal każdej grupie i szybko doszliśmy do długo wyczekiwanej scenki. Na szczęście okazało się, że strach ma wielkie oczy i trema nas "nie zżarła". Nie było się czego bać, bo każda grupa otrzymała maksymalną ilość punktów.

            Na koniec została krzyżówka, którą wcześniej sami przygotowaliśmy. Ale ta poszła już nieco gorzej i żadna grupa nie zdobyła maksymalnej noty. Mimo to chyba wszyscy uczestnicy projektu byli zadowoleni ze swojej pracy. Najlepsza jednak była radość rodziców, którzy z zachwytem patrzyli na swoje pociechy. Ostatecznie projekt zakończył się podsumowaniem i ogłoszeniem zwycięzcy turnieju.

Szymon Poparda, kl. Va

(we współpracy z naucz. j. pol. Katarzyną Pilawą)

Początek strony